VEETEEDE AMET tarkusepäeval: Ohutuks meresõiduks tuleb navigatsioonikaardid ažuuris hoida
Veeteede Amet
1. septembril 2016
Tallinnas, Valge tn 4
Tänase
tarkusepäeva puhul tuletame kõigile veeliiklejatele meelde, et ohutu
meresõidu üheks
eelduseks on korrigeeritud navigatsioonikaartide olemasolu. Sestap
tuleb veeliiklejal oma navigatsioonikaarte jooksvalt korrigeerida ja
joone peal hoida. Iga kuu esimesel kuupäeval ilmub eesti- ja
inglisekeelne võrguväljaanne "Teadaanded
Meremeestele", mille II osa sisaldab kaardikorrektuure, mille igaüks saab täpselt ka oma navigatsioonikaartidele kanda.
Seekordses, 1. septembri "Teadaanded Meremeestele" väljaandes
on muuhulgas
palju korrektuure, kus kaartidele tuleb märkida ajaloolisi vrakke.
Väljaande lisades on toodud kaardikorrektuurid niisugusel kujul, mille
saab välja trükkida ja oma navigatsioonikaardile kleepida.
Seekordsete teadaannete Lisas 1 on uus Lohusalu
sadama plaan, mis tuleb välja trükkida ja kleepida
kaardiatlase "Eesti merekaardid 2. osa Väinameri. Suurupi poolsaarest
Saaremaani (2013, 2015)" lk 43 senise Lohusalu sadama plaani asemele. Lisas
2 on aga Soela sadama plaan,
mis tuleb välja trükkida ja kleepida sama kaardiatlase juurde
lisalehena (kuna varasemalt seda sadama plaani seal ei olnud).
Kuigi väljaanne "Teadaanded Meremeestele" ilmub kord kuus, uuendatakse navigatsiooniteavet ja kantakse korrektuurid elektroonilistele kaardirakendustele
pidevalt, jooksvalt. Maa- ja merekaardirakenduses või nutimeres on enamasti
juba kõik korrektuurid sisse viidud enne või samal ajal, kui need "Teadaannetes Meremeestele" ilmuvad.
"Teadaanded
Meremeestele" ilmus ka aastatel 1918–1940 ning pärast taasiseseisvumist
hakkas Veeteede Amet neid taas välja andma 1994. aastast, esialgu
paberkandjal, nüüd siis ainult võrguväljaandena. Siinkohal
toome ära ka ühe Ühendkuningriigi hüdrograafiaameti soovitatud video, kus näidatakse, millega ja kuidas kaardikorrektuure ise teha.
0 comments:
Postita kommentaar