BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

teisipäev, 18. detsember 2007

Kihnu uus lennujaam

18. detsembril taasavatakse regulaarlendudeks Kihnu lennujaam, mille uue terminali ja rajakatte ehitusse on AS Tallinna Lennujaam sel aastal investeerinud viis miljonit krooni. Igapäevased reisid hakkavad sõltuvalt ilmaoludest toimuma juba enne aasta lõppu.

„Väike saar nagu Kihnu vajab võimalikult regulaarset ja ohutut ühendust mandriga,“ põhjendas investeeringuid Tallinna lennujaama regionaalsete lennujaamade direktor Andres Taimla. „Sujuvamat mandri ja saare vahelist liikumist on tarvis nii inimestele kui ka kaupade transpordiks.“ Ta lisas, et vallavalitsus loodab korraliku lennujaama abil ergutada ka turismi. „Uus lennuterminal võimaldab täita järjest rangemaid lennujulgestuse nõudeid ja pakkuda reisijatele mugavamaid ootetingimusi, samuti tagab lennuliiklus ühenduse mandriga ka talvel, mil praamiliiklus on raskendatud,“ kiitis Taimla.

Avatavasse Kihnu lennujaama on ehitatud uus terminal ning lennurada. Uue reisiterminali kaks töö- ja kaks ooteruumi võtavad enda alla 60 ruutmeetrit, koos katusealuse pinnaga on reisiterminali suuruseks 132 ruutmeetrit. Rajatud on ruleerimisrada, mis võimaldab lennukil terminali ette sõita, samuti piirdeaed ning kõnniteed. Kaupade transporti silmas pidades on tugevdatud parkimisplatsi alust ning ehitatud lennukini ulatuv autotee.

Kihnu lennujaama peamiseks uuenduseks on 400 meetri pikkune ja 20 meetri laiune plastist rajakate, mis aitab lennuraja ilmastikukindlaks muuta ning vältida Kihnul pidevalt esile kerkinud vajadust kuivendada ja tugevda raja pinda. Kevadel peaks avadest läbi kasvama muru, millele tulemusena tekib tugeva alusega mururada, mis võib kanda ruutmeetrile kuni 40 tonnist survet. „Lennuraja katmine plastiga on esmakordne nii Eestis kui ka Baltikumis,“ sõnas Taimla. Ta lisas, et Inglismaal välja töötatud mitmeotstarbeline nn kärgkate on aga üsna tavaline mitmetes Euroopa väikelennujaamades.

Pärnu maavalituse transpordinõunik Avo Rahu sõnul hakkavad Kihnu ja Pärnu vahelised lennud toimuma sama sagedusega kui varasemalt, mis tähendab kahte kuni kolme lendu päevas. Pidevad lennureisid hakkavad loodetavasti toimuma juba enne uut aastat.

Arendustööde tulevikukavas on varjualuse rajamine tehnika hoidmiseks ning kaasaegsete meteoseadmete muretsemine. Juba renoveeritud vana terminal leiab esialgu kasutamist hoiulaona. Täpsemad edasised arengukavad kinnitab lähiajal Tallinna Lennujaama ettepanekul majandus- ja kommunikatsiooniministeerium.

Kihnu lennurada ja terminal renoveeriti Tallinna Lennujaama omavahendite arvelt ja läks maksma üle viie miljoni krooni. Raja renoveerimise, drenaažiehituse ja kraavide korrastamisega tegeles Shönell OÜ Pärnumaalt, terminali põhikorpuse ehitas ja sisustas AS Mentonix. Terminali eri - ja üldtööd, kõnniteede, sõiduteede ja piirdeaia ehituse teostas AS YIT Ehitus.

0 comments: