BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

esmaspäev, 19. november 2007

CHRIS REA ÜLLATAV COMEBACK 23. VEEBRUARIL SAKU SUURHALLIS

PRESSITEADE
19.11.07

*PRESSITEADE: CHRIS REA ÜLLATAV COMEBACK 23. VEEBRUARIL SAKU SUURHALLIS*
*Veebruaris turneel uue kvintetiga: The Fabulous Hofner Blue Notes*

Pärast põgusat eemalolekut naaseb Chris Rea uue kvintetiga lavalaudadele. Kahetunnisel kontserdil esitab The Fabulous Hofner Blue Notes segu bluusilikest instrumentaalpaladest ja uutest lugudest, ning muidugi ei puudu Chris Rea klassikalised hitid. Üle 30 miljoni CD müünud suitsuse häälega briljantne kitarrist esineb taas Eestis 23.veebruaril.

Tõsise haiguse tagajärjel pidi reserveeritud ja tagasihoidliku loomusega Rea omaks võtma teistsuguse elustiili, mis ei sobinud kokku muusikute tavapärase tuuritamisega. Siiski ei soovinud ta kontsertide andmisest täielikult loobuda. The Fabulous Hofner Blue Notes on ideaalne lahendus sellele olukorrale. Kitarrist Robert Ahwai, klahvimängija Neil Drinkwateri, bassist Colin Hodgkinsoni, trummar Martin Ditcham ja Chris Rea koostööna sündinud lugudes on tuntavad 60ndate bluusi mõjutused, mida võib teatud määral vaadelda kui austusavaldust Rea iidolile BB Kingile. "See on selline muusika, mida olen alati tahtnud mängida - ehe kitarrimuusika," kirjeldas Chris Rea uut bändi ja detsembris ilmavalgust nägevat albumit.

"Ma armastan tuuril olla. See on maailma parim töö. Kui mul oleks vaid teistsugune keha," ütles Chris Rea. "Minu tervislik seisund võib iga hetk halveneda. Seetõttu pidingi leidma teistsuguse töötamisviisi."

Tunnustatud instrumentaalvirtuoosi ja rokiromantiku muusikapärandi hulka kuulub ainulaadne üheteistkümnest CD-st koosnev projekt "Blue Guitars". Tegemist on olulise modernse muusika ajaloo verstapostiga, mis hõlmab endas 130 lugu, DVD-d ja raamatut Chris Rea joonistuste, isiklike visandite ja fotodega. Maalimine mängis haiguse ajal tema elus olulist rolli.

Chris Rea teosed on mõjutatud nii pop-, latiino- kui ka rokkmuusikast, rääkimata bluusist, mis tõuseb tema loomingus üha tuntavamalt esile. Väheste zestide ja nappide sõnade meister on jäänud puutumatuks mainstream-maailmast ja muutuvatest trendidest ning arendanud välja oma isikliku käekirja. "Suurepärane laulusõnade autor ja hiilgav bluusilaulja" (FAZ) Inglismaa tööstuslinnast Middlesbrough'st on saanud Euroopas alati väga positiivse vastukaja osaliseks. Artist pälvis siinsete kriitikute ja fännide tähelepanu juba 80ndate alguses, enne rahvusvaheliselt tunnustatud tööde "Shamrock Diaries", "Dancing with Strangers" ja väljapaistva singli "Road to Hell" ilmumist. Looga "King of the Beach" pöördus Chris Rea tagasi rafineeritud ja elegantse rokistiili juurde, mis iseloomustab samuti teoseid "Auberge", "God's Great Banana Skin" ja "Espresso Logic". Kaks viimast albumit - "Stony Road" ja "The Blue Jukebox" - tähistavad taas üht olulist pöördepunkti tema karjääris.

Meedias on meeldiva artistina tuntud Rea kvaliteetset live-esinemist kirjeldatud kui "üht tähepanuvääset momenti bluusroki ajaloos". Reserveeritud, nagu ta laval on, avaldub seda täielikumalt tema pillimängimise meisterlikkus ja rabav hääl. Chris Rea ei ole kunagi tähtsustanud show'd, naljatlusi ega eriefekte. Ta väärtustab väga kontsertesinemisi, sest just siis tajub ta publiku emotsioone vahetult.

Rea kui andekas kitarrist on alati ammutanud inspiratsiooni ja jõudu oma eraelust. Iirlasest isa ja itaallannast ema poeg ei ole kunagi olnud seotud ühegi skandaaliga, elades harmoonilist perekonnaelu. Tagasioidlikkuse varjus peitub aga muusik, kellel on oma loomingus õnnestunud tunnetada erinevust pealiskaudse kuulsuse ja püsiva jälje jätmise, isikupäratu masstoodangu ja omanäolise väljenduslaadi vahel.

Piletid kontserdile hinnaga alates 395 kroonist tulevad müügile esmaspäeval 26. novembril kell 10.00 Piletilevi müügipunktides ja Statoili teenindusjaamades üle Eesti. BEM Music Club liikmed saavad pileteid osta juba alates neljapäevast 22. novembrist. Klubi liikmeks saab tasuta registreeruda aadressil www.bem.ee/club

Kontserti toetavad Sony, Kanal 2, Postimees, Raadio 3, Kroonika, JCDecaux.

0 comments: